Annonse
Vignettbildet til Aftenpostens nye podkast «Førti-ish» for menn har utløst raseri. – Nå videreutvikler vi logoen, sier programleder Bjarte Struts. – Ideen var å vise flere sider ved det å eldes, hevder han.
Første episode av Aftenpostens nye podkast «Førti-ish», om menn på 40 pluss illustreres med en råtten agurk. Vignetten har utløst et ras av sinte kommentarer på Facebook.
Endrer logoen
Bjarte Struts synes det er synd at noen har misforstått logoen av den råtne agurken. Den var ment å illustrere både de hyggelige og mindre hyggelige sidene ved å bli eldre. Han sier de tar kritikken på alvor og kommer til å forandre på logoen.
Forstår ikke kritikken
– Som vi kan se har agurken to sider: Den ene er frisk og struttende, den andre muggen. Ideen var å vise flere sider ved det å eldes, både positivt og negativt og snakke åpent om ting vi vanligvis ikke snakker så mye om. Alt som er positivt og bra med å bli eldre, som at vi får erfaring og kunnskap, snakker vi mye om. Men de tingene som kan oppleves som mindre positivt, som kroppens gradvise forfall, snakker vi mindre om. Og vi vil snakke om begge deler, påpeker Bjarte Struts. Han beklager til alle som har følt seg støtt av den sure, slappe agurken. Etter å ha sett hvor mange som har mistolket budskapet, har Aftenposten nå brukt tid på å videreutvikle logoen.