• Helse
  • Reise
  • Artikler
  • Velvære
  • Trening
  • Tjenester
  • Nyheter
  • Om Tine

Bamako

8. april 2022 | Artikler,Helse,Nyheter,Reise

Med Bjørn Kjos på nødhjelpstokt: Mitt møte med Mali, Afrika

Jeg er med å dele ut nødhjelp til underernærte og trengende barn i Mali, Afrika. Det er  surrealistisk og gjør et uutslettelig inntrykk. Å få følge og portrettere Bjørn Kjos på denne turen sammen med Norwegian, Unicef og UD er en ære. Les om opplevelsen her.   Her kan du laste ned hele artikkelen min […]

@helsetine.no på Instagram

Fra Alanya til Gazipasa på null komma svisj. Ingen Fra Alanya til Gazipasa på null komma svisj. Ingen kø elller forsinkelser.
🎶 Reiser du alene og synes det er litt kjedelig å 🎶 Reiser du alene og synes det er litt kjedelig å spise middag alene på restaurant om kvelden?

Da har jeg et tips.

Dropp bordet og sett deg i baren i stedet. Bestill en liten rett og noe godt i glasset. Det er mye lettere å komme i prat med folk, og du slipper følelsen av å sitte alene ved et stort bord.

Det var akkurat det jeg gjorde her i Alanya.

Mens jeg spiste fikk jeg med meg konserten til Salt Band, et av de mest kjente livebandene på musikkscenen i Alanya. Etter hvert kom jeg i prat med flere andre som også liker livemusikk, dans og gode kvelder ute. 

Noen ganger er den beste planen å ikke ha noen plan i det hele tatt.

Bare finne en plass i baren, høre på musikken og se hvor kvelden tar deg. 🍹🎶💃

Reiser du alene, eller må du ha noen med deg for å gå ut? 👇
Det mine venninner helst vil ha på stranden - det Det mine venninner helst vil ha på stranden - det er verken øl eller cocktails. Men får vi det vi vil ha? Del dine erfaringer. 🍦☕️🙁⛱️🇹🇷
Det mine kvinnelige bekjentskaper mest av alt vil Det mine kvinnelige bekjentskaper mest av alt vil ha på stranden er —- verken øl eller cocktails: Det er rett og slett en digg iskaffe! Det er ikke så enkelt som det høres ut som:  Iskaffe på stranden… er en liten risikosport 😏

Noen ganger får du den perfekt – creamy, smooth, akkurat passe søt og akkurat passe kald.
Andre ganger får du et glass med isbiter og en vag følelse av kaffe 🫠

I går toppet jeg det hele:
Jeg bestilte “thick ice coffee”…
og fikk et blikk som om jeg hadde bedt om noe helt annet. Ikke gjør som meg: I gen forstår ordet thick. Si heller creamy. 😅

Eller si: more milk, no ice… og enda mer ice cream 🍦

Ikke alltid de treffer, men når de gjør det… da blir jeg sittende litt for lenge og bare nyte ☕🌴

Hvordan vil du ha din?

Kopibeskyttet © 2022 Helsetine. Personvern og cookies. Blogg levert av KODEKS.