Annonse

Har du en partner og dere har begynt å kjede dere litt? Det er mye dere kan gjøre både sammen og hver for dere for å få fart i sexlivet igjen. Her er syv tips til en mer erotisk hverdag med din kjære.

Sjekk ut nyheter og tilbud på vibratorer og sexleketøy her.

  1. Les erotisk litteratur: De fleste har sett en sexy film eller serie på Netflix. Hva med å lese en erotisk novelle sammen i stedet? Mens menn kan tenne på å se nakne kropper, tenner mange kvinner mer på å lese noveller eller bøker som trigger fantasien. Med Fifty Shades of Grey fikk mange ny inspirasjon. Finn noen ting begge liker og som dere kan teste ut.
  2. Flørt og ha det gøy:  Mange slukner på hver sin sofa. Gjør ting sammen, ta et dansekurs, tren sammen eller reis bort en weekend. Det er viktig å gi hverandre komplimenter, være snille mot hverandre og vise at dere setter pris på hverandre. Bruk tid på berøring og kyss mye.
  3. Hva med sex-leketøy?  En  sexy truse eller nattkjole blir aldri feil. Jeg synes det kan bli litt mye med håndjern, utkledning og rollespill. Men den som har lyst har lov. Så prøv dere frem. Det er mye utstyr på markedet. Selv anbefaler jeg en kraftig vibrator på strøm som ser ut som et massasje-apparat. Her har Sinful en vibrator kalt Magic Wand som har kommet godt ut i test. En slik vibrator kan gi orgasme til de som sliter med å å få det. Vibrasjonene er så sterke at det holder å holde vibratoren på utsiden av underlivet eller på den ene skinken. Å lukke øynene og drømme deg inn i din yndlingsfantasi mens du bruker den, er et godt tips. Husker du Samantha Jones i Sex og Singelliv? Hun  slet ut sin før utløpsdato, og forlangte ny i butikken.
  4. Prøv glidemiddel! Jeg leste en fantastisk hyllest til glidemiddel (lube) i Cosmopolitan. Hvorfor skal dette vidundermiddelet gjemmes bort i en badehylle når det burde vært servert som en førsteklasses rett, sto det. Jeg er helt enig. Vær stolt av din lube. Mange kvinner opplever for lite fukt nedentil. Når vi nærmer oss orgasme blir vi mindre fuktige, faktisk. Et enkelt glidemiddel kan redde  samleiet og gjøre det til en nytelse heller enn at du håper det snart er over. Altfor få vet det og altfor få bruker det.Kjøp et luksus- glidemiddel,  la det pynte opp på nattbordet og bruk det så mye du vil – også for deg selv. Det gjør masturbasjon til en nytelse. Bruker du kondom under samleiet, vil det helt klart gli bedre med glidemiddel. Ha begge deler tilgjengelig, så er du forberedt til spontan sex.
  5. Tren musklene: For kvinner kan bekkenbunnstrening  bedre sexlivet og motvirke urinlekkasjer. Å onanere kan også styrke underlivet og vekke sexlysten. Bare vibrator blir ensidig, så sexologer anbefaler finger-stimulans som variasjon. I følge sexologer er onanering også et godt sovemiddel og godt egnet til å kvitte seg med spenninger i kroppen.
  6. 6. Ta vare på dere selv: Mange er slitne og stresset i hverdagen. Noen kan trenge ekstra tilskudd av vitaminer. Andre trenger bare å legge listen lavere, bli kvitt stresset og bli uthvilt. Etter et varmt skumbad, kan det hende du mykner og får lyst på sex med kjæresten  igjen. Massér hverandre med en velduftende olje, eller bare kose dere. Ikke stress. Vi er for opptatt av selve samleiet. Sex er mye mer enn inn og ut med penis! 2 av  3 kvinner får ikke orgasme av dette, de trenger å få stimulert klitoris, være med i hjernen og føle seg trygg. Så å kile henne på armen, blåse henne i øret og si varme ord, kan være smart, for en start. Jeg har sett SexEducation på Netflix, et tips.

7. Pynt dere for hverandre. Selvbildet er viktig for å føle seg attraktiv. Trener du, har et sunt kosthold, kler deg pent og føler deg vel, så vil du også like det du ser i speilet. Andre vil se på deg som mer attraktiv også. Plutselig ser du at andre kikker beundrende på din utkårede, og blir vekket igjen selv. Til en spesiell kveld kan hun ha på seg den lille sorte eller en rød kjole og han kan bruke god parfyme og en pen, utringet skjorte. Men for all del, trives dere best i pysjen, så for all del, ikke stress.

ps; For deg som er alene: Er du alene, kan det være svært positivt å komme i gang med trening og sosial aktivitet. Du kan nyte erotisk litteratur og ha sex med deg selv. Her finnes det mye hjelpemidler på markedet.  Prøv nettdating, flørt og ha det gøy.

Denne saken er skrevet basert på Helsetines egne tips og tips fra en sexolog jeg tidligere har intervjuet. Info om sexologen finner du her: http://ellenskjelbred.no/

Selv er jeg helsejournalist, coach og livsstilsblogger.

Jeg samarbeider med sinful.no. Dersom du kjøper noe ved å gå inn på sinful via min side, får jeg en liten prosent av salget. Takk for støtten.  Klem fra en hardtarbeidende helseblogger. 🙂 

Kos deg, og kom gjerne med innspill.