Annonse

Jeg bestilte søte kaffeøyeblikk fra Nespresso og gledet meg til kaffe med en liten sjokoladebit ved siden av. Esken skulle nemlig  inneholde en eske med eksklusiv sjokolade. Slukøret kunne jeg konstatere at boksen var breddfull med kaffe og ingenting annet. Surt og ikke søtt, med andre ord.

Nå skal det koses! Jeg har hentet esken med Nespresso kaffe på post i butikk og gleder meg til en liten sjokoladebit ved siden av kaffen. Men, hva skjer? Jeg endevender esken stappfull med kaffekapsler:

«Er det en sjokolade gjemt i bunnen her, så må den være liten!»

Jeg heller ut innholdet, men nei. Ikke selv en tiny liten sjokolade åpenbarer seg. I disse coronatider er selv det å åpne en pakke som man selv har bestilt og betalt, en sann glede – så skuffelsen brer seg.

Sur opplevelse blir gladnyhet

Jeg skriver sporenstreks til Nespresso og forklarer saken. Og den sure opplevelsen blir en gladnyhet: De sender meg to esker med sjokolade som plaster på såret på døra – deilig mørk sjokolade med smak av salt karamell.

Så nå er det bare å komme på kaffe og sjokolade. Velkommen og takk til Nespresso for rask og gavmild løsning. 🙂

Les også: Tine møter Tine