Annonse

spa gran canaria Amadores beach club

HELSE: Helt uventet ble det noen dager ekstra på Gran Canaria. Jeg ble syk med bronkitt, og opplevde mye rart de siste ukene. Jeg ville hjem, men ble hindret. En spadag med bad og pleie på Amadores Beach Club fikk  formen på plass igjen.

Ble slått i bakken

Jeg elsker spa og velvære – men droppet Amadores Beach Club nær Puerto Rico på Gran Canaria fordi jeg synes prisen var dyr i forhold til tilbudet. I stedet nøt jeg gode dager på stranden. Men da sykdom og en uventet hendelse slo meg i bakken; dro jeg likevel. Det var min siste dag på øya, jeg var frisk igjen og jeg trengte ny energi.

God service av sjarmerende verter

Denne dagen var jeg heldig med været: Det hadde regnet og vært kaldt, men nå varmet solen fra en blå-blå himmel. Verten som tok meg i mot ved inngangen var hyggelig og vennlig. Han ønsket meg velkommen med et bredt smil og sa jeg selvsagt fikk halv pris siden jeg kom alene. Jeg ble henvist til en bred solseng nær bassenget, og verten spurte høflig om musikken ble for høy der. Det ble den ikke, men jeg ville gjerne ha parasoll, da jeg har lett for å få migrene av sterkt sollys. Parasollen kom på plass raskt, sammen med et glass sprudlende som velkomstdrink. (Du kan velge mellom cava, øl eller brus/vann med bobler.)

Svømmetur i spabasseng med sjøvann

Bassenget virket kjølig med en gang; det var ikke oppvarmet, de brukte sjøvann fra havet. Jeg liker saltvann. Etter noen svømmetak, vennet kroppen seg til temperaturen, og jeg fikk trent noen gode runder i spabassenget. Raskt følte jeg bedre. Jeg hadde også nytte av et stort boblebad i området. Genialt for støle muskler.

Rikholdig meny

Siden jeg hadde vært syk og nede for telling, unnet jeg meg en god biff til lunsj, proteiner, og den smakte utmerket. Amadores Beach Club har ellers en rikholdig meny med mye godt å velge i, også vegetar og vegansk. Sammen med den italienske restauranten Ciao Ciao er Amadores BC kjent for å ha den beste maten på Amadores. Den japanske restauranten Suky på stranden er også et godt valg.

Musikk på en god dag

Mange har klaget på for høy musikk på beachklubben. Den dagen jeg var der, var musikken medium høy og behagelig. Jeg slappet av med god drikke, og passet på å drikke mye vann. Faktisk dro  jeg ikke før stengetid: Da kom en hund fra nærområdet innom som vertene tok seg av, og jeg fikk en pose til mitt våte badetøy på forespørsel. Jeg ble også spurt om å komme tilbake dagen etter. Ingen ting å utsette verken på servicen eller flørteevnen her, nei. Disse guttene er gode.

Dyrt – men bra

Amadores Beach Club ligger ute på piren, rett ved en av de beste strendene på Gran Canaria, Playa Amadores.

Pluss: Ta turen innom om du digger brede solsenger og kul musikk, enten alene for å slappe av og lade batteriene, med familien, det er lov med barn her, – eller en tur med kjæresten. Du blir tatt godt vare på og får kost deg. Mat og drikke blir servert på solsengen, og det er enkelt å bestille. Det er også mulighet for massasje.

Minus: Det koster mye (50 euro for to) og det var skrint med turister da jeg var der. Det hadde gjort seg med flere spabasseng og lenger åpningstid.

Pris

Jeg betalte 25 euro for en dag på Amadores Beach club og da var et glass cava, øl eller brus inkludert. Jeg trengte ikke å betale før jeg dro. Ellers er strendene Amadores og Puerto Rico gode alternativer. Her koster en solseng 5 euro, og en parasoll likeså.

Nå er jeg jeg hjemme igjen og skal oppdatere badetøyet fra Change; den gule bikinien bleknet og den turkise mistet fasongen etter lange måneder i syden. Og så får jeg jobbe med magemusklene. 😉 Solkjolen er fra Ale-Hop.

Fotos: MEG-DAG: Lader batteriene på Amadores Beach Club.

Jeg har kun vært på Amadores Beach Club en gang før, og det var på en fridag under treningsreise med Ving til Playa del Ingles i 2016: Skal vi danse-trener Alexandra Kakurina lærte meg salsa og danse-moves. Mer om treningsreiser her: Trenger du hjelp til å komme i form, dra på treningsreise!

Flere spa og helse-tilbud på Gran Canaria: Jeg bruker google maps, og søker opp spa, massasje, frisør, manikyr, pedikyr og andre helse-tilbud i nærområdet der jeg bor. I Puerto Rico har du  f.eks Buddha wellness-senter rett ved stranden. Her koster en time terapeutisk massasje 50 euro, som er vanlig pris på øya.  Endel spa-hoteller har også dagpakke, slik at du ikke må overnatte til blodpris. Kos deg og lykke til. 🙂

Les også: Migrene? Her er de beste rådene for en bedre hverdag

Les også: Yoga lindrer smerte og styrker kroppen

Les også: Venninnene mine nektet å være med: Slik taklet jeg nakensjokket!

Les ogå: Reis uten vaksine og maske til Spania. Slik gjør du det; 5 gode tips

Les også: Unn deg massasje og velvære: Spa gjør deg lykkelig

Les også: Sydenrebeller nyter solen på Playa de Amadores; Gran Canarias fineste strand